Användbar information

Juhlaboksi.fi-produkter säljs av Juhlaboksi A&A Oy 3430103-9.

Juhlaboksi Oy säljer produkter till vuxna privatpersoner och företag. Produkterna beställs från vår webbutik genom att lägga dem i varukorgen och betala för innehållet i varukorgen via vår betaltjänst. 

När du har skickat din beställning får du en automatisk orderbekräftelse via e-post. Spara orderbekräftelsen i ditt e-postmeddelande så att du kan kontrollera innehållet i din beställning. Ta med dig orderbekräftelsen när du kontaktar vår kundtjänst.

Priserna på produkterna inkluderar moms. Vi förbehåller oss rätten till pris- och leveransändringar. Kunden godkänner de leverans- och returvillkor som gäller för varje beställning.

BETALNING

Betalningsmetoder för partyboxen behandlas via Paytrail eller Flatpay, beroende på betalningsmetod. Vi garanterar att de betalningsmetoder vi använder i vår webbutik och i våra filialer är säkra för kunderna.

Betaltjänstleverantören Paytrail:

Paytrail Oyj (2122839-7) är den huvudsakliga betalningsförmedlaren och betaltjänstleverantören i samarbete med finska banker och kreditinstitut. Paytrail Oyj står som betalningsmottagare på kontoutdraget eller korträkningen och förmedlar betalningen vidare till säljföretaget. Paytrail Oyj är ett licensierat betalningsinstitut. Vid eventuella klagomål, vänligen kontakta i första hand leverantören av produkten.

Paytrail Oyj, organisationsnummer: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä, Finland

Information om att betala via Paytrail här.

Genom Paytrail kan du välja mellan följande betalningsmetoder:
BankavgifterNordea, Osuuspankki, Danske Bank, Säästöpankki, Oma Säästöpankki, POP Bank, Aktia, Handelsbanken, Ålandsbanken, S-Pankki
Betalning med kort: Visa, Mastercard
Betalning med mobilen: MobilePay, Siirto, GooglePay, ApplePay
Fakturor och avbetalningar: Walley

Genom Flatpay kan du betala på våra filialer med följande betalningsmetoder:
Betalning med kort: Visa, Mastercard
Betalning med mobilen: ApplePay, GooglePay

Läs mer om Flatpays villkor och bestämmelser Här

LÄS MER

Om kunden har fått fel produkt eller del av produkt, fel antal produkter eller en defekt produkt, ska konsumenten alltid omedelbart anmäla ärendet via e-post till: info@juhlaboksi.fi Vänligen inkludera en tydlig förklaring av felet i ditt meddelande. Ta alltid bilder av förpackningen och produktfelet samt av den felaktiga produkten och bifoga dem till e-postmeddelandet. Ta bilder så att hela produkten syns på bilden och så att skadan syns tydligt. Vänligen skicka inte defekta produkter till oss innan du har kontaktat vår kundtjänst!

Enligt lag har du rätt att reklamera ett fel på en vara om felet är ursprungligt. Kunden måste kontakta dig med en reklamation så snart felet upptäcks, dock senast inom två månader. Om produkten har skadats under transporten eller har levererats felaktigt, vänligen informera oss inom 7 dagar efter mottagandet av produkten. På så sätt kan vi behandla reklamationen snabbt och effektivt.

Vår kundtjänst kommer att hantera ditt klagomål så snart som möjligt. Vår kundtjänst kommer att vara i kontakt med dig och ge dig en lösning beroende på produktfelet. Om produktfelet bedöms vara ett tillverkningsfel eller ett transportfel, återbetalar vi fraktkostnaderna, returkostnaderna och priset på produkten vid retur. Om ordern innehåller andra produkter utöver den reklamerade produkten återbetalar vi inte de ursprungliga fraktkostnaderna. Om du returnerar en produkt som är föremål för ett klagomål är det viktigt att du behåller returkvittot tills vi har behandlat ditt krav. Om du accepterar en eventuell prisnedsättning som lösning avstår du från din rätt att göra en reklamation och returnera produkten för den defekt som har ersatts.

FORCE MAJEURE

Juhlaboksi ansvarar inte för förseningar som beror på omständigheter utanför vår kontroll. Som exempel på sådana omständigheter kan nämnas allmänna stridsåtgärder, krigshändelser, eldsvåda, blixtnedslag, terroristattentat, ändrade myndighetsbestämmelser, tekniska problem, fel i el-/tele-/dataförbindelser eller annan kommunikation samt fel och förseningar i tjänster som tillhandahålls av underleverantörer på grund av ovanstående omständigheter. Under sådana omständigheter bortfaller skyldigheten att betala skadestånd och vidta andra åtgärder.

REGISTRERA DIG SOM E-HANDELSKUND

I Juhlaboks onlinebutik www.juhlaboksi.fi samlas personuppgifter in när användaren registrerar sig som användare av tjänsterna, som kund i webbutiken, när användaren deltar i tävlingar eller när användaren på annat sätt lämnar personuppgifter till Juhlaboks. De personuppgifter som användaren lämnar samlas in och lagras i vårt kundregister. Personuppgifterna kommer inte att lämnas ut för direktmarknadsföringsändamål. Uppgifterna i registret kan endast användas för Juhlaboks elektroniska direktmarknadsföring om användaren har gett sitt samtycke. Juhlaboksi förbehåller sig rätten att lämna ut information om användaren till myndigheter om användaren har handlat i strid med lag och god sed. Användaren har rätt att kontrollera, ändra eller helt radera de personuppgifter som rör honom eller henne ur registret.

ANVÄNDARENS ANSVAR OCH SKYLDIGHETER

Du är ansvarig för all användning av ditt användarnamn och lösenord, om sådant finns, och för att säkerställa att sådan användning överensstämmer med villkoren i detta avtal. Användaren är ansvarig för att hålla lösenordet konfidentiellt. Onlinebutiken kan nås utan lösenord med hjälp av en engångsinloggningskod och Användaren kan logga ut från butiken på sin egen webbplats från vilken enhet som helst.
Du samtycker till att endast använda tjänsten för ändamål som är förenliga med lag och god sed. Du samtycker till att inte publicera eller överföra något material på Tjänsten som bryter mot, uppmanar till eller främjar någon lag eller moral. Användaren ska ansvara för alla kostnader för att förvärva och underhålla hårdvara, programvara och telekommunikationsanslutningar som är nödvändiga för användningen av Tjänsten, och för alla andra kostnader som uppstår i samband med användningen av Tjänsten. Användaren är fullt ansvarig för all skada som orsakas Tjänsteleverantören, andra användare och tredje part genom att Användaren använder Tjänsten i strid med detta Avtal, lag eller god sed.

Användaren kan lämna en produktrecension efter köpet. Vi förbehåller oss rätten att inte publicera recensioner som inte överensstämmer med följande riktlinjer:

Utlåtandet ska vara klart och begripligt på finska eller svenska.
Granskningen får inte vara stötande eller diskriminerande.
Granskningen får inte vara vilseledande eller felaktig.

PRISER 

Partybutikerna har rätt att när som helst ändra priserna. Det pris som anges i nätbutiken vid beställningstillfället gäller under hela den tid beställningen gäller. Juhlaboksi förbehåller sig rätten att annullera en beställning vid ett tydligt prisfel, oavsett orsaken till felet. Ett tydligt prisfel i nätbutiken innebär att priset på en produkt tydligt och väsentligt avviker från produktens korrekta prisnivå.