Vad tänker du på?

Vanliga frågor och svar

Vi hoppas att du hittar svaren på dina frågor. Om du inte gör det är du välkommen att kontakta oss på låg tröskel så hjälper vi gärna till. 

Kontakta vår kundtjänst

BESTÄLLNING OCH LEVERANS

Kan jag göra en beställning via telefon eller e-post, eller direkt från ert lager?

Alla bokningar görs via vår webbshop.
Vi har dock alltid möjlighet att köpa produkter från vårt lager på plats, naturligtvis med en låda. Men vi har ännu inte någon butik eller showroom.

Jag har inte fått någon bokningsbekräftelse. Vad ska jag göra?

Din e-post har förmodligen gått fel. Kontrollera dock din skräppost först, bara för att vara säker.
Vänligen kontakta vår kundtjänst på info@juhlaboksi.fi hjälper vi dig.

Kan jag hämta min beställning själv? 

Ja, upphämtningsorder är klara inom 0-1 arbetsdag. Du kommer att få ett meddelande så snart din order är klar för upphämtning. 

Erbjuder du hemleverans i Uleåborgsområdet?

Inte för tillfället. Men om det finns en efterfrågan på tjänsten, definitivt ja i framtiden!

Men PostNord levererar också paketet till din dörr!

Hur snabbt kommer jag att få min beställning? 

Upphämtning inom 0-1 dag, leverans inom 1-3 arbetsdagar.

Hur köper/använder jag ett presentkort?

Presentkort kommer att börja säljas snart!

Har du en fysisk butik?

Vi har ingen fysisk butik eller showroom.
Våra produkter kan endast köpas i vår webbshop påkalasbox
Beställningar som görs i webbutiken kan hämtas från vårt uthämtningsställe i Rusko, Uleåborg. I så fall ska du välja "Pickup" som leveransmetod på kassasidan.

Jag valde fel leveransadress, vad händer nu?

Oroa dig inte, kontakta vår kundtjänst via e-post eller chatt så kan vi ändra din leveransplats åt dig!

PRODUKTER

Vad innehåller kalasbox ?

Alla våra montrar är i allmänhet alltid försedda med följande 8 + 1 produkter:

Servering
- muggar (papper) förpackning om 6
- tallrikar (papper) 6st paket
- träbestick 6st pack (sked, gaffel, kniv)
- Sugrör (papper) förpackning om 10
- servetter 12-20 stycken paket

Dekoration
- dekorativa ballonger (latex) 5-10 st
- dekorativ paviljong med tema
- folieballong med tema 
- en åldersanpassad flip-ball för barnkalas

OBS! Det finns några få undantag i vissa av lådorna, så läs produktinformationen noggrant. 

Dessutom innehåller premiumboxarna, beroende på box, följande produkter:
- festklubb
- dekorativ uppsättning
- present/påse till vänner enligt temat
- ett klistermärkesark eller tatueringsark som en present till en vän
- poofter
- serveringsfat
- serpentin
- folieballong

Kan jag ändra innehållet i lådan?

Du kan inte redigera buskarna.

Jag skulle vilja se ett urval av boxar. Kan jag skicka feedback till dig?

Ja, absolut. Vi välkomnar din feedback och dina önskemål.
Du kan skicka oss dina förfrågningar eller feedback här.

Kan innehållet i partilådan ändras?

Vi utvecklar ständigt och tar in nya teman i vår butik. Vi lyssnar på feedback och erfarenheter från våra kunder.

Om vi ändrar produktinnehållet i lådorna anger vi alltid detta i produktbeskrivningen och när produkten hämtas ut. Vi har också bilder på dukning och dekorationer av alla produkter, som vi alltid håller uppdaterade.

Vad händer om ett tema är slutsålt?

Ibland kan detta hända. Men vi försöker hela tiden att fylla på vårt lager. Ibland kan det dock uppstå en kort fördröjning hos vår leverantör, vilket naturligtvis påverkar oss.

BETALNING

Hur kan jag betala för min beställning?

Vi har hela utbudet av betalningsmetoder tillgängliga på Paytrail. Betalningar är alltid säkra och görs i en krypterad anslutning. Betalningsmetoder inkluderar:

Avgifter för internetbank
OP
Nordea
Danske Bank
Aktia
Affärsbanker
Min sparbank
POP Bank
S-Banken
Sparbank
Ålandsbanken

Kortbetalningar
VisaVisa Electron
MasterCard

Mobila betalningar
MobilePay
PivoShift

Faktura- och avbetalningstjänster
Walley (tidigare Collector Bill)
OP-faktura

Dessutom accepterar vårt lager PK/LK-kort som betalningsmetod.

Hur sparar jag min betalning på mitt konto? 

Med sparade betalningsmetoder kan du lagra dina kreditkortsuppgifter på ditt konto. Det gör det enklare och snabbare för dig att göra betalningar i framtiden. När du har skapat ett konto kan du lägga till kreditkort, redigera kreditkortsuppgifter eller ta bort kort.

ÅTERGÅ TILL

Kan jag returnera min beställning?

Ja, det kan du göra. Du kan returnera det oanvända originalinnehållet i hela prenumerationsboxen med 30 dagars returrätt.
Du kan läsa vår återbetalningspolicy här.

Kommer återbetalningen att kosta?

Ingen kostnad. Återbetalning är gratis i 30 dagar.
Läs mer om hur vår återbetalningspolicy.

KUNDSERVICE

Hur kan jag kontakta vår kundtjänst?

Vi har chatt, e-post, sociala medier. Se våra öppettider längst ner i butiken.

Kan jag köpa helium online?

Du kan inte riktigt köpa pärla från onlinebutiken än, men det kommer du snart att kunna.

Jag har egna ballonger - kan jag besöka ert lager för att fylla dem med helium?

Snart kan du det!

Är kalasbox Oy ett finskt företag?

Ja, det är ett Uleåborgsbaserat företag som ägs av Ann-Helen Piri och Arto Ylisaukko-Oja.

Våra partiprodukter beställs från Europa och övrigt material från Finland.

Kan ett företag köpa från kalasbox Oy?

Naturligtvis är det så. I kundvagnen kan du ange dina företagsuppgifter för faktureringsinformation. 

ANVÄNDARKONTO

Vilka är fördelarna med att registrera sig?

Du kan enkelt registrera dig som kund i vår webbshopkalasbox då kan du se din orderhistorik, spara betalningsmetoder och följa din order med ditt eget ID. Du kan också prenumerera på vårt nyhetsbrev för att vara bland de första som får information om våra nya teman.

Hur skapar jag ett konto?

Konton skapas när du loggar in med din e-postadress.

Vad gör jag om jag glömmer mitt lösenord?

Du loggar in på ditt konto med en sexsiffrig engångsbekräftelsekod som skickas via e-post. Inget lösenord krävs för att logga in.

Hur kan jag uppdatera min kontoinformation?

Steg:

1. Klicka på knappen Logga in.

2. Ange din e-postadress. När du har fått inloggningskoden via e-post kan du ange den för att komma till kontosidan.

3. På kontosidan klickar du på dina initialer uppe i högra hörnet och väljer "Kontouppgifter".

4. Om du vill redigera ditt namn klickar du på pennikonen i avsnittet Profil.

5. För att redigera dina leveransuppgifter klickar du på pennikonen bredvid adressen i avsnittet Adresser.

Kan jag handla utan att registrera mig?

Ja, det kan du. Så du behöver inte registrera dig om du inte vill.

Har du fortfarande några frågor?

Kontakta oss, vi hjälper gärna till!